Polsko-chińska współpraca na kolejnym etapie

Henry Wang i Michał Glijer na targach w Berlinie (2018 r.)

Grupa Sad Export, polski producent, eksporter jabłek i soku jabłkowego oraz chiński producent owoców Jiutai Modern Agriculture nawiązują silniejszą współpracę. W jej efekcie pozyskane będą 2 obiekty do przechowywania owoców i przeładunku. Ma to usprawnić eksport i zdobycie nowych rynków.

Jak mówi Michał Glijer, przedstawiciel Grupy Sad Export, w obiektach magazynowych firmy powstało centrum przeładunkowe dla chińskich owoców, które przeznaczone są przede wszystkim na rynek zachodniej Europy.

Chińskie delegacje odwiedziły jesienią 2017 r. kilka grup producentów owoców w Polsce, jednak w tym sezonie ilość i jakość jabłek była zbyt niska. Trudno było przygotować odpowiednie partie towaru, odpowiadające chińskim wymaganiom, aby ruszyć z eksportem jabłek. Jednak aby nie stracić kontaktu z partnerem z Chin, który dostarcza towar do 2600 marketów w ChRL, zdecydowano się na współpracę w zakresie importu m.in. cytrusów do Europy. Z nich na polski rynek trafia np. Tangelo, czyli owoc powstały ze skrzyżowania pomelo oraz mandarynki.

Centrum przeładunkowe ma pomóc w dostawach na europejski rynek owoców z Azji, w głównej mierze tropikalnych i cytrusowych (pomelo, cytryny, mandarynki, pomarańcze, dragon fruit, banany, kiwi). Jednak firma wcale nie zamierza rezygnować z dostaw polskich jabłek na rynek chiński, co jest dla niej priorytetem. Już w lipcu-sierpniu Grupa Sad Export będzie intensywnie zachęcać sadowników, aby dołączyli do grona dostawców jabłek z przeznaczeniem na Daleki Wschód. Jak zapewnia Michał Glijer, spełnienie wymagań odbiorców w Azji nie jest już tak trudne (np. pakowanie standardowe 13 kg opakowanie) – poradzi sobie z nimi każdy dobry sadownik. Ponadto trwają przygotowania, aby w tym roku rozpoczęła działalność spółka łącząca polskich i chińskich partnerów. Ułatwi ona rozwijanie handlu pomiędzy dwoma krajami.

Grupa Sad Export oprócz handlu jabłkami świeżymi oraz owocami z Azji, zajmuje się także sprzedażą soku jabłkowego NFC marki Apple King. Polskie jabłka deserowe za pośrednictwem firmy trafiają do klientów w Singapurze, Chinach i na Białorusi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here