W ramach CORE TEAMU sektora ogrodniczego działa zespół dedykowany branży jagodowej. Ściślejsza współpraca ma zwiększyć stopień zorganizowania branży i zapewnić jej lepsze warunki rozwoju. Jagodowy Core Team liczy piętnaście osób i pracuje w trzech zespołach. Pierwsze podjęte tematy to: opracowanie systemu monitorowania nasadzeń, ustalenie przejrzystych zasad współpracy w łańcuchu dostaw oraz wsparcie kampanii „Czas na polskie superowoce!”.
-
„Wspólny głos” sektora jagodowego wewnątrz i na zewnątrz branży
-
Promocja i integracja w kierunku jakości i rentowności
-
Ustalenie przejrzystych zasad współpracy w łańcuchu dostaw
-
Cel nadrzędny: zbudowanie długofalowej strategii rozwoju branży jagodowej
„Zastanawiamy się nad tym, jak zbierać dane na temat rynku, bo w tej chwili tych danych dla większości gatunków nie mamy, i jak pracować nad rynkiem od strony podażowej i popytowej” – mówi Dominika Kozarzewska, koordynatorka Jagodowego Core Teamu, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki i Członek Rady Nadzorczej KZGPOiW.
Mamy większe szanse jeśli będziemy razem. Jeśli będziemy pracować razem, przetrwamy –mówi Stanisław Pluta, prof. Instytutu Ogrodnictwa – PIB.
-
Pierwszy zespół zajmie się opracowaniem systemu monitoringu nasadzeń. Chcemy to zrobić z uwzględnieniem odmian i przeznaczenia owoców. Tak, żebyśmy mieli dane produkcyjne i wiedzieli, czym jako branża dysponujemy i czym możemy handlować na rynku.
-
Drugi zespół merytorycznie i organizacyjnie wspiera kampanię „Czas na polskie superowoce!”.
-
Trzeci zespół ma bardzo ambitne zadanie, które na pewno będzie musiał w przyszłości podzielić na mniejsze części. Chodzi o ukształtowanie zdrowych relacji w całym łańcuchu dostaw.
Skład Zespołu projektowego:
Andrzej Krupiński
Dominik Woźniak
Dorota Łabanowska-Bury
Hubert Woźniak
Krzysztof Sak
Krzysztof Żabówka
Mariusz Padewski
Mariusz Podymniak
Paweł Eggert
Paweł Krawiec
Paweł Leszczyński
Piotr Nowak
Stanisław Pluta
Witold Boguta
Projekt „CORE TEAM – promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora” realizowany jest przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Źródło: CORE TEAM Jagodowy