Jeden z głównych światowych producentów czereśni – Turcja podjęła wysiłki, by rozszerzyć eksport. Uruchomiono specjalny program mający pokazać producentom i handlowcom sposoby poprawienia międzynarodowej konkurencyjności.
Stowarzyszenie tureckich eksporterów owoców i warzyw Aegean zorganizowało w ramach projektu URGE cykl działań dla sadowników i handlowców chcąc rozszerzyć krąg odbiorców tureckich owoców i wydłużyć sezon sprzedaży.
Szukano alternatywy dla rynku Rosji – głównego odbiorcy tureckich czereśni i postawiono przede wszystkim na Daleki wschód. Poza Chinami interesujące okazały się rynki Wietnamu, Malezji, Kambodży, Singapuru, ale także Niemiec, Chile i RPA. Wzorem Chile, nasilającego eksport własnych owoców postawiono na transport lotniczy czereśni.
W projekcie uczestniczyło trzynaście tureckich firm z branży. Odbyło się 344 spotkań biznesowych z prawie setką klientów.
Piotr Grel
za: Hurriet