Włoskie organizacje producentów Rivoira, VI.P i VOG łączą siły, aby rozpocząć sprzedaż małych jabłek. Nowa odmiana o żółtej skórce pojawi się na rynku już w październiku.
Trzech głównych włoskich dostawców jabłek weszło w spółkę, której celem jest zwiększenie sprzedaży małych jabłek w formie zdrowej przekąski. Snacking Project – bo pod taką nazwą znana będzie inicjatywa, zakłada utworzenie nowego konsorcjum, w skład którego wejdą: firma Rivoira z Piemontu oraz firmy VI.P i VOG z Południowego Tyrolu.
Razem planują rozwinąć rynek małych odmian, rozpoczynając pierwsze testy degustacyjne w październiku. Jabłko o żółtej skórce jest chrupiące, słodkie (idealne do spożycia w miesiącach jesienno-zimowych).
Trend sprzedaży małych jabłek na tzw. przekąskę jest szczególnie popularny we Włoszech i w Niemczech. Firmy zajmujące się sprzedażą jabłek uważają ten kanał sprzedaży za bardzo obiecujący. Naturalna wielkość i kształt tych owoców sprawiają, że idealnie nadają się do spożycia jako przekąska, do chrupania między posiłkami, w podróży i podczas krótkich przerw, ale także w szkole jako smaczna i zdrowa alternatywa dla wysokokalorycznej, żywność wysoko przetworzonej.
Początek wspólnego projektu sięga 2017 roku, kiedy to organizacje rozpoczęły współpracę z francuskim ośrodkiem IFO w celu wyszukania nowych rodzajów jabłek. Po wielu testach wybrano pierwszą odmianę do produkcji komercyjnej, co skłoniło do powołania oddzielnej firmy do nadzorowania projektu. W efekcie pierwsze partie żółtych jabłek pojawią się w wybranych punktach w Tyrolu już w tym miesiącu.
W przyszłości do asortymentu zostaną dodane inne odmiany czerwone i dwukolorowe, a także jabłka nadające się do dłuższego przechowywania.
Źródło: informacja prasowa