Polskie „superowoce” na fali

Miniony 2019 r. był wyjątkowo udany dla branży owoców miękkich. O polskich „superowocach” usłyszało ponad 27 mln osób, natomiast zasięg w mediach społecznościowych przekroczył 2,5 mln.

Tak duży rozgłos był efektem współpracy plantatorów i wielu organizacji z mediami nie tylko branżowymi. Od tego sezonu zostało wdrożone pojęcie „jagodowej sztafety”, które odnosi się do oferowania konsumentowi owoców różnych gatunków po sobie – od jagody kamczackiej po aktinidię.

Darmowy numer TMJ - baner corner

Zawiązaliśmy współpracę między 7 organizacjami zrzeszającymi producentów poszczególnych gatunków owoców jagodowych oraz grup producentów. Dzięki temu byliśmy w stanie zaoferować konsumentom świeże, sezonowe, polskie owoce, od maja do jesieni. W naszym programie zachęcaliśmy do ich codziennej konsumpcji, dla zdrowia i urody. Zaczęło się od truskawki, później była malina i nowy na naszym rynku gatunek – jagoda kamczacka, borówka, porzeczka, aronia oraz MiniKiwi – informował Witold Boguta, prezes KZGPOiW.

Zgodnie z zaleceniami spożywania 5 porcji warzyw i owoców dziennie producenci polskiej borówki namawiali do zjedzenia  dziennie symbolicznej filiżanki tych owoców.

Truskawki to owoce, które rozpoczynają sezon. To na co się czeka, co jest takie wytęsknione, wyczekiwane, bardzo Polakom smakuje. Zorganizowaliśmy aż trzy spotkania z różnymi segmentami mediów, by wzmocnić ten efekt. Promowaliśmy walory zdrowotne i urodowe, tworząc podwaliny pod całosezonową współpracę – powiedział dr Janusz Andziak, prezes Stowarzyszenia Plantatorów Truskawek.

 „Czas na polskie superowoce” to również czas na polską borówkę. W roku 2019 umocniliśmy się na rynku, już nie tylko europejskim, ale wśród polskich konsumentów. Polski rynek, właśnie w tym roku, zaistniał w sposób niezwykły – powiedział podsumowując sezon Ireneusz Komorowski, prezes Stowarzyszenia plantatorów Borówki Amerykańskiej.

Za nami sezon niezwykły dla branży owoców. To my producenci połączyliśmy siły, po to by promować spożycie polskich superowoców. Działając w drużynie, borówka przekazała pałeczkę porzeczce. Pokazaliśmy, że są to owoce niezwykle wartościowe. Zachęcaliśmy konsumentów do tego aby przypomnieli sobie smak porzeczek – powiedział dr Piotr Baryła, prezes Polskiego Stowarzyszenia Plantatorów Porzeczek.

Polskie superowoce nie kończą się na lecie. Jesienią mamy polskie mini-kiwi. Mają tyle składników prozdrowotnych, że są w stanie skutecznie ochronić nas przed jesienną słotą. A do tego jeszcze wspaniale wpływają na naszą urodę. To był nasz przekaz – powiedział dr hab. Piotr Latocha prof. SGGW, prezes Stowarzyszenia Plantatorów MiniKiwi.

Na rok 2020 została zaplanowana kolejna kampania mająca promować kolejne gatunki owoców miękkich oraz przetwory z nich zrobione. Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw przy współpracy 7 branżowych organizacji. Partnerami są Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej SPBA, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Stowarzyszenie Plantatorów Jagody Kamczackiej, Polskie Stowarzyszenie Plantatorów Porzeczek, Krajowe Zrzeszenie Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA, Stowarzyszenie Plantatorów Mini Kiwi. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

Źródło: polskiesuperowoce.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here