Jak wiemy, reklama jest dźwignią handlu. Najlepiej wiedzą to Amerykanie. Na jednym z portali społecznościowych w USA, popularne jest obecnie wyzwanie „Apple Juice Bottle Challenge” (wyzwanie butelki z sokiem jabłkowym). Polega ono na nagraniu gryzienia plastikowej butelki z sokiem jabłkowym… która wydaje dźwięk prawdziwego jabłka! Zwyczajna zabawa czy wyżyny marketingu?
Zacznijmy od początku. Aplikacja Tik-tok to medium społecznościowe, w którym użytkownicy nagrywają siebie śpiewając znane przeboje, recytują znane kwestie filmowe. Popularne są tam również wszelkiego rodzaju wyzwania. Tym jest właśnie przytoczone wyżej wyzwanie „butelki z sokiem jabłkowym”. Z kolei Martinelli, to amerykańska firma produkująca sok jabłkowy. Rozlewa go w charakterystyczne, małe buteleczki w kształcie jabłka. Marka ma wielu wiernych klientów.
Użytkownicy aplikacji widząc nagrania znajomych gryzących plastikową butelkę, która brzmi jak jabłko, chcą zrobić to samo. Kupują więc sok, wypijają go i nagrywają swoją wersję chcąc się przekonać czy dźwięk jest prawdziwy.
Jak się okazuje jest to prawdą. Ponieważ charakterystyczna butelka w kształcie jabłka jest wykonana z trzech warstw plastiku, co daje taki efekt podczas nacisku.
Ta z pozoru błaha zabawa skutkuje tym, że sok Martinelli szybko znika z półke. Na to
z kolei skarżą się jego stali konsumenci. Ich zdaniem, przez głupią zabawę, nie mogą kupić swojego ulubionego soku.
Wielu zainteresowanych uważa, że jest to akcja zainicjowana przez specjalistów od reklamy właśnie dla firmy Martinelli. A Wy jak uważanie? Niewinna zabawa czy wyżyny marketingu? A może pomyślność takiej zabawy możliwa jest tylko w Ameryce?
@iconiccpinkk I was surprised to find out that the bottle has 3 layers of plastic #foryou #martinelli #applejuice
@chelseycaitlyn Martinelli’s Apple Juice. ITS REAL. WHAT IN THE WORLD?! @realalecmartin #martinellis #applejuice #bottle #crunch #tiktok #trend #MMMDrop