Wszystkie główne supermarkety w Wielkiej Brytanii, w tym Tesco, Waitrose, Sainsbury’s, Morrissons i Asda, podpisały umowę o „plastikowym zobowiązaniu” organizacji charytatywnej Wrap i należą do 85 firm obiecujących pozbyć się miliarda plastikowych produktów jednorazowego użytku do końca 2020 roku.
Wśród listy produktów są również jednorazowe stickery na owoce i warzywa. Naklejki takie widujemy także w polskich sieciach. Informują klientów o odmianie, smaku czy marce owoców. Kasjerów natomiast o cenie czy promocjach. W Wielkiej Brytanii ich koniec jest bliski.
Rzecznik Wrap powiedział, że niektóre supermarkety już zrezygnowały z naklejek na owocach. Inni przenieśli się na naklejki kompostowalne. Dodaje, że istnieje wiele alternatyw dla plastiku, w tym znakowanie laserowe ”. Członkowie paktu podpisali również umowę, aby zagwarantować, że 100 procent opakowań z tworzyw sztucznych będzie nadawać się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania.
Karol Pajewski
Źródło: telegraph.co.uk