Konsumenci na Zachodzie nie chcą już stickerów na owocach…

stickery

Jak wynika z badań, konsumenci na zachodzie Europy coraz częściej uważają naklejki na owocach za irytujące. Czy po rosnącej modzie na stickery w handlu, trend ten zacznie zanikać?

Holenderski Uniwersytet w Wageningen przeprowadził badania wśród konsumentów Europy Zachodniej. We wszystkich badanych krajach, ponad 60% ankietowanych wskazało, że ma zdecydowanie negatywny stosunek do etykiet umieszczanych bezpośrednio na owocach i warzywach. Odsetek ten był najwyższy w Holandii – 71%.

Badano także czynniki, które wpływają na decyzję konsumentów podczas zakupów. Chociaż sadownikom czy detalistom może wydawać się, że jest inaczej to przedstawione badania udowadniają po raz kolejny, że cena nie jest najważniejsza. W Holandii, Belgii, Francji, Hiszpanii i w Niemczech na pierwszym miejscu wskazywano na jakość owoców, a cena była na trzecim miejscu.

Naukowcy pytali również respondentów o rozpoznanie logotypów. Wiele lat promocji i miliony euro wydane na marketing sprawiły, że aż 57% badanych rozpoznaje logo Pink Lady® i KANZI®. Niższy był odsetek rozpoznawalności logo Sprawiedliwego Handlu (Fair Trade) i produkcji ekologicznej.

źródło: www.gfactuel.nl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here