Kampania marketingowa warta około 10 milionów dolarów została zatwierdzona na następne cztery lata dla licencjonowanych, klubowych odmian PVM w Stanach Zjednoczonych.
PVM rozwinie markę Cosmic Crisp, prywatną odmianę opracowaną przez Uniwersytet stanowy Waszyngton.
Zaprezentowane na w ubiegłym roku na azjatyckiej edycji Friut Logistica odmiany, wejdą do sprzedaży w ilościach hurtowych w tym roku a ich produkcja będzie bardzo szybko rosła. Uniwersytet widzi potrzebę dużej kampanii reklamowej.
Scott Hulbert dziekan wydziału ogrodnictwa mówi, że obecnie w Stanie Waszyngton jabłka uprawia się na 2430 hektarach. Daje to 200 000 sztuk 18 kilogramowych kartonów. Według niego do 2022 roku produkcja ma osiągnąć 2 miliony kartonów. Dziekan dodaje, że jabłko Cosmic Crisp różni się od innych ze względu na długą i stabilną trwałość, jabłka zachowują smak i konsystencję przez cały rok.
Finansowanie programu marketingowego zostanie pobrane jako opłata (4,75%) pobierana z całkowitej sprzedaży jabłek od licencjonowanych producentów.
Źródło: fruitnet.com
Karol Pajewski