Widły do palet na TUZ, czyli jak popyt stymuluje rozwój technologii

widły do palet

Widły do przewożenia palet doczepiane do ciągnika są najlepszym przykładem na to, jak warunki prowadzenia gospodarstw wpływają na rozwój danego typu maszyn. Porównajmy zagłębie grójeckie i Południowy Tyrol.

Widły do przewożenia skrzyniopalet do TUZ-a ciągnika nie są masowo używanym narzędziem przez polskich sadowników. Inaczej jest w Południowym Tyrolu. Jednak tam wynika to z charakterystyki regionu i profilu gospodarstw. Brak popytu na tego typu rozwiązanie w Polsce sprawia, że najczęściej spotkamy proste widły bez żadnej regulacji w cenie kilkuset złotych.

Inaczej jest w Południowym Tyrolu. Małe sady na stromych zboczach nie zawsze pozwalają na wjazd platformą samobieżną czy ciągnikiem z przyczepą. Pełne skrzyniopalety z jabłkami są pojedynczo zwożone w niższe, lepiej dostępne miejsce i dopiero tam ustawiane na większej przyczepie po kilka/kilkanaście sztuk. Dopiero w ten sposób transportowane są do spółdzielni.

Konieczność precyzyjnego ustawienia (przykładowo) 15 skrzyniopalet wymusiła na producentach, aby narzędzie było wyposażone w podnośnik, przesuw boczny i siłownik odpowiadający za odchylenie od pionu. W związku z powyższym narzędzia kosztują po kilka tysięcy euro. Chociaż nie jest to zaawansowana technologia to w Polsce jest rzadkością, ponieważ popyt jest znikomy.

Z drugiej strony, w Polsce gospodarowanie na nizinach i zwożenie skrzyniopalet do gospodarstw sprawiło, że w naszym kraju rozwinęła się produkcja wózków sadowniczych. Te z kolei są rzadkością w Południowym Tyrolu. Niżej kilka rozwiązań jednego z producentów na targach Interpoma 2022.

widły do paletwidły do paletwidły do palet

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here