Dzień Polskiej Borówki promuje owoc i współpracę plantatorów

Przed nami święto owocu, celebracja sukcesu branży i otwarcie sezonu 2017. Święto z wyraźnym akcentem na miejsce produkcji i integrację producentów. Promocja walorów borówki, nazywanej owocem XXI wieku, oraz sukcesu branży, która stworzyła modę na polską borówkę na świecie.

1 lipca to data rozpoczęcia zbiorów. Data oczekiwana przez plantatorów po wielu tygodniach przygotowań i edukowania konsumentów – prezentowania plantacji i etapów produkcji. 1 lipca plantatorzy z całej Polski spotkają się w Warszawie, by uroczyście otworzyć sezon 2017.

W programie prezentacja walorów borówki, wieloetapowej pracy na plantacjach oraz sukcesów polskich plantatorów. Tegoroczne spotkanie na żoliborskim Targu Śniadaniowym będzie również okazją do spotkania z konsumentami. Targ to najpopularniejsze w Polsce miejsce zakupów i śniadań na świeżym powietrzu. Wymarzone do celebrowania wspólnoty i wartości. Dzień Polskiej Borówki to będzie święto wszystkich, którzy chcą żyć zdrowo i cieszyć się sukcesem Polaków.

Darmowy numer TMJ - baner corner

Sezon otworzy degustacja dokonana przez najmłodsze dziecko w borówkowej branży. Będzie nim 10-miesięczny Staś Pieńko, syn i wnuk lubelskich plantatorów. Rozpoczynający się sezon będzie pierwszym w jego życiu. O przywilej otwarcia sezonu rywalizował również z 10 miesięczną Jagodą Wichłacz, córką plantatorów ze wsi Kępno w województwie zachodniopomorskim. Informacja o internetowym głosowaniu dotarła do blisko 50 tys. ludzi. 1 lipca plantatorzy borówki przyjadą ze swoimi dziećmi. Pokażą w ten sposób, że borówka to naturalnie słodki owoc, zdrowy i lekkostrawny. Pokażą dzieci, jako naturalnych konsumentów i fakt, że borówki są wygodne dla rodziców – gotowe do spożycia i nie plamiące. Radość z pierwszych owoców skomentuje Anna Jelonek-Radowicka – znakomity dietetyk i sprawdzony sympatyk owoców jagodowych. Skwer w al. Wojska Polskiego to miejsce stworzone dla dzieci. Będą balony, piłki, w tym duże w kształcie borówki.

Działania prowadzone przez Fundację Promocji Polskiej Borówki rozwijają się zgodnie z założeniami zaprezentowanymi podczas marcowej Konferencji Borówkowej. Na bazie ubiegłorocznych doświadczeń powstały liczniki, które plantatorzy umieszczali na stronach internetowych plantacji, banery, stopki mailowe oraz okolicznościowe koszulki. Zadecydowały one o spójności setek komunikatów, zdjęć i filmów realizowanych na różnych plantacjach. Wszystkie promowały bliskość i szacunek dla natury, ekstensywne podejście do uprawy i urok odnalezienia w tym, co się robi z prawdziwej pasji.

Borówki częścią zdrowego stylu życia
Popularność borówki jest symbolem trendów i poszukiwania praktycznych sposobów na zdrowe życie. Dzień Polskiej Borówki promuje stałe miejsce jagodowych, w codziennej diecie. – Zdrowie jest priorytetem działań podejmowanych w ramach przygotowań do 1 lipca od początku ważnym kryterium oceny całej komunikacji. Miało swój wpływ na identyfikację, biel koszulek, dobór partnerów – mówi Maciej Dolata, Partner w INSPIRE smarter branding, agencji strategicznej wspierającej plantatorów. Potencjał wizerunkowy jest olbrzymi. Borówka podbiła rankingi najzdrowszych owoców i ma świetną prasę. Jeśli dodamy do tego klimat panujący w branży i zdolność kreowania takich wydarzeń – możemy producentom borówki zazdrościć. Zapraszamy wszystkich, którzy czują się tym świętem zainspirowani. – Ograniczona liczba spójnych pomysłów, konsekwencja i otwarta komunikacja sprawdzają się w działaniach producentów. Te działania w szybkim tempie budują wizerunek plantatorów borówki.

To jest wyjście naprzeciw trendom. Konsumenci są coraz bardziej świadomi i chcą wiedzieć więcej o walorach produktów i o ich jakości. O tym „kto za nimi stoi”, jak myśli i jakim wartościom hołduje. To jest bardzo potrzebne zwłaszcza mniejszym producentom. Parasolowe działania prowadzone przed sezonem to coś, co służy wszystkim. Wzmacnia i zbliża nas do siebie, w czasach w których konkurujemy praktycznie z całym światem – mówi Mateusz Pilch, członek zrzeszenia Polish Berry Cooperative i grupy producenckiej BerryGroup.

Borówkowy Weekend w 23 miejscach w 8 województwach
Borówkowy Weekend to dobry przykład konsekwencji borówkarzy. Najpierw był prosty pomysł. Plantator i restaurator kontraktują „borówkowe menu na pierwszy weekend lipca w zamian za owoce i promocję miejsca”. Pomysł został przetestowany w roku 2016 w jednej restauracji – Centrum Zarządzania Światem, na warszawskiej Pradze. Po dopracowaniu stworzył w tym roku ciekawą, ogólnopolską ofertę. Plantatorzy borówki zapraszają na pierwsze w tym roku degustacje dań, deserów, ciast, koktajli i lodów w 23 miejscach w 8 województwach. W województwie Mazowieckim: Warszawa i Piaseczno. Kujawsko-pomorskie: Bydgoszcz. Pomorskie: Kościerzyna. Zachodniopomorskie: Szczecin, Koszalin i Wałcz. Wielkopolska: Nowy Tomyśl, Wągrowiec, Piła, Chodzież, Gniezno, Śrem. Lubelskie – Biłgoraj. Śląsk – Beskid Mały, Kocierz. Małopolska: Kraków i Zabierzów. Olbrzymi sukces. Pozwala promować potencjał wspólnego działania i siłę synergii. Wszyscy partnerzy otrzymali projekty: czystych kart borówkowego menu oraz gotowych do wydruku wkładek i mini-standów na stoliki.

Źródło: Fundacja Promocji Polskiej Borówki

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here