W Holandii po raz pierwszy spada udział supermarketów w rynku owoców i warzyw 

gruszki z holandii

Chociaż liczny są stosunkowo małe, to w Holandii na rynku owoców i warzyw po raz pierwszy od lat spadł udział supermarketów. Najbardziej wzrosła zwiększyła sprzedaż bezpośrednia. Czy i kiedy trend ten dotrze do Polski?

Zarówno w Polsce i na zachodzie Europy w sprzedaży owoców i warzyw nadal dominują supermarkety. Niemniej najnowsze analizy rynkowe pokazują niezwykle ciekawy trend. Sprzedaż owoców i warzyw w supermarketach w Holandii w 2021 roku spadła o 2%. 

Jak doskonale wiemy, rynek nie znosi próżni. Równocześnie z opisanym trendem wzrosła sprzedaż w pozostałych kanałach sprzedaży. Chodzi o sprzedaż bezpośrednio z gospodarstw, różnego rodzaju targowiska, sprzedaż w sklepach owocowo-warzywnych, sklepach ekologicznych czy sprzedaż internetową. 

W Holandii rynek jest nasycony, jeśli spojrzymy na liczbę supermarketów w tym niedużym kraju. W związku z tym bogate społeczeństwo zmienia swoje nawyki zakupowe. Jako przyczynę eksperci wskazują „przełomowy”, pandemiczny rok 2020. 

W Polsce z kolei udział supermarketów w rynku najprawdopodobniej nadal będzie rósł. Wynika to faktu stałej rozbudowy każdej z działających w kraju sieci. Równocześnie obserwujemy spadek znaczenia rynków hurtowych i małych sklepów. Można zatem wysunąć tezę, że notowany w Holandii trend raczej szybko nie dotrze do naszego kraju.

źródło: nielseniq.com / agf.nl 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here