Wielu gości z całego świata na polskim stoisku, czyli Fruit Logistica 2023 okiem handlowca

veronica

Za nami kolejna edycja targów Fruit Logistica w Berlinie. Zdaniem wystawców z Polski targi należy zdecydowanie zaliczyć do udanych. Czym wyróżniała się tegoroczna edycja i jakich jabłek poszukują potencjalni nabywcy?

W porównaniu do poprzedniej edycji targów Fruit Logistica, która miała miejsce w kwietniu 2022 można ocenić, że poziom odwiedzających powrócił do tego sprzed pandemii, a wydarzenie należy zaliczyć do udanych. Potwierdza to Emilia Lewandowska z Fruit Group. – W ubiegłym roku zwiedzających było znacznie mniej, mieliśmy nawet chwilę, żeby obejrzeć wystawy innych krajów czy nowości maszynowe. W tym roku nie sposób było oderwać się od stoiska – stwierdza.

– Potencjalni odbiory odwiedzający polskie stoisko kierowali zapytania ofertowe zgodnie z utartymi schematami funkcjonującymi na danym rynku. Kraje dalekomorskie, co nie jest zaskoczeniem, są zainteresowane czerwoną Galą paskowaną, natomiast Europa w zależności od kraju Red Jonaprincem, Goldenem czy Jonagoredem. Zapotrzebowanie zakupowe jest stabilne i można ocenić, że rynek pod względem odmian jest „poukładany” – kontynuuje nasza rozmówczyni.

polskie stoiskoPodczas tegorocznej edycji targów Fruit Logistica 2023 polskie stoisko wyróżniało się ofertami jabłek brandowych i odmianą klubową. Polskie jabłka stają się coraz bardziej rozpoznawalne wśród zagranicznych odbiorów. Powodów jest kilka, a wiodącym jest coraz większa dostępność odmian odpowiednich na dalekie rynki, takich jak paskowana Gala. W 2015 roku, kiedy polskie podmioty rozpoczynały rozmowy z importerami z krajów trzecich, jako kraj mieliśmy niewiele do zaoferowania. Był to moment, w którym struktura naszych nasadzeń dopiero ulegała zmianie. Byliśmy dostosowani do wschodniego klienta. Polskie podmioty podejmowały próby sprzedaży odmian dwukolorowych takich jak Idared na rynki dalekomorskie, niestety tamtejszy konsument zna czerwone, chrupkie i słodkie jabłka takie jak Gala. Drugim powodem, jest pojawienie się dobrej jakości polskich jabłek w krajach trzecich, dzięki czemu klienci chętnie wracają z zapytaniami rok po roku.

Tegoroczna edycja odbyła się na początku lutego, tak jak miało to miejsce przed pandemią. Wystawcy z Polski są takiego samego zdania: Fruit Logistica 2023 była udaną imprezą ze znacznie większą frekwencją wśród gości z całego świata. Zdaniem Emilii Lewandowskiej, ubiegłoroczna edycja pod tym względem prezentowała się znacznie gorzej. Wynikało to przede wszystkim z niepewności związanej z pandemią oraz datą wydarzenia, która została przeniesiona na początek kwietnia 2022 roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here