Światowy Dzień Jabłka to świetna okazja, żeby przypomnieć konsumentom o zaletach tych owoców. Równocześnie to idealny moment na promocje, które również od czasu do czasu powinny być w sklepach organizowane.
Dziś obchodzimy Światowy Dzień Jabłka. Jak wiemy, jesteśmy największym producentem owoców tego gatunku w całej Europie. Dzisiejsze święto to najlepsza okazja do promowania jabłek i ich spożycia. Warto przypomnieć dziś konsumentom, że w polskich sadach produkowane są wysokiej jakości jabłka, tym bardziej, że często na półkach marketów mogą zobaczyć coś innego.
W teorii Światowy Dzień Jabłek mógłby być doskonałym pretekstem do zorganizowania akcji promocyjnych. Pod koniec września mamy już zebrane wolumeny, które są w stanie nasycić krajowy rynek. Zatem Światowy Dzień jabłka jest idealną okazją na ogólnokrajowe promocje, które mogłyby być promowane pod hasłem „świętowania zbiorów”.
Oczywiście łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Taka ogólnokrajowa akcja promocyjna musiałaby być skoordynowana między sadownikami, dostawcami i marketami. Pomóc mogłyby również pieniądze z funduszu promocji owoców i warzyw, które przecież po to są. Ponadto nie wiemy, jak do takiego projektu (na dużą skalę) odniosłyby się poszczególne firmy. Każda prowadzi przecież inną politykę handlową.
Jeśli na 28 września (i dwa lub trzy dodatkowe dni) do sklepów trafiłyby dojrzałe partie różnych sportów Gali zamiast niedojrzałych jesiennych odmian to przy równoczesnej kampanii reklamowej, efekt najprawdopodobniej byłby bardzo dobry. Konsument po zjedzeniu dojrzałej Gali Must zapewne wziąłby pod uwagę jabłka podczas kolejnych zakupów.
W promocjach jabłek nie ma nic złego, jeśli nie są one organizowane 4 razy w miesiącu. Duża dostępność jabłek w kraju i konkurencja między dostawcami sprawiły, że markety działające w Polsce uczyniły z jabłka swego rodzaju „promocyjny magnes” na klientów. Jabłka w promocji są w Polsce spotykane niezwykle często, co z punktu widzenia sadowników jest negatywnie oceniane. Taka polityka handlowa nie powinna mieć miejsca. Zwłaszcza, że w przypadku najniższych cen, jakość nierzadko nie spełnia nawet wymagań drugiej klasy.
Z drugiej strony Światowy Dzień Jabłka jest wręcz doskonałą okazją do promocji, nie tylko promocji cenowej, ale towarzyszącej jej promocji spożycia i korzystnych właściwości jabłek.