Koronawirus otwiera nowe kanały sprzedaży owoców i warzyw  

sprzedaż jabłek na bazarku

Wpływ pandemii na nasze życie nie ulega wątpliwości. Nie inaczej jest w przypadku handlu owocami i warzywami. Zauważamy zmiany preferencji konsumentów. Jak się okazuje pandemia to również szanse. W niektórych krajach można zauważyć wzrost sprzedaży bezpośredniej, jak również sprzedaży internetowej i rozwój wielu nowych kanałów.

W Austrii wiele firm z branży zmieniło swój marketing z dnia na dzień, aby przystosować się do nowych realiów i przetrwać. Trendy jakie zauważają zachodni analitycy to przede wszystkim marketing bezpośredni, lepszy kontakt z klientem, budowanie relacji i znajomość potrzeb konsumentów.

Poza tym sami rolnicy coraz częściej stawiają na nowe kanały bezpośredniej sprzedaży. W Austrii zwiększa się sklepów internetowych z owocami i warzywami, automatów sprzedających i sklepów samoobsługowych. W czasie pandemii niezwykle szybko się rozwija się sprzedaż owoców i warzyw z dostawą do domów i bezkontaktowe punkty odbioru.

Podobnie sytuacja wygląda we Włoszech. Tamtejsi konsumenci coraz częściej chcą kupować zdrową żywność. W związku z tym coraz częściej kupują ją bezpośrednio u rolników. Według raportu Coldiretti wzrasta sprzedaż internetowa i bezpośrednia. Ta druga wzrosła w okresie przedświątecznym aż o 25%.

Włoska organizacja podkreśla, że mimo tego, że widać pierwsze pozytywne zmiany w preferencjach konsumentów z punku widzenia rolników, to nie niweluje to strat związanych z pandemią. Włoskie gospodarstwa rolne poniosły ogromne straty finansowe z powodu mniejszej sprzedaży w 2020 roku.

 

Źródło: fruchtportal.de, stmk.lko.at

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here