Czy pozytywne trendy konsumentów z Italii w niedalekiej przyszłości zawitają również do Polski?
Po pandemii Włosi coraz bardziej koncentrują się na jakości podczas swoich zakupów spożywczych. Obecnie kupują o 10,5% więcej certyfikowanej, zrównoważonej żywności, o 7,5% więcej ekologicznej, a także tej określanej jako „zero km”.
Równocześnie do swoich koszyków wkładają mniej produktów gotowych do spożycia i zapakowanych (-5,2%), a także nieco mniej niezdrowej żywności typu fast-food (-4,4%). Autorzy badań wskazują, że nawyki zakupowe zmieniają się wraz ze stopniowym zwracaniem coraz większej uwagi na kwestie zdrowotne. Ponadto Włosi marnują coraz mniej żywności.
Chociaż w Polsce notujemy oszczędności w zakupach świeżych produktów to Włosi mają już zupełnie inne podejście. 80% konsumentów wydałoby trochę więcej pieniędzy na zrównoważony lub ekologiczny produkt. Oczywiście przeciętny klient w badaniach podaje, że na tego typu produkty jest w stanie od 5 do 10% więcej pieniędzy. Niemniej jest to bardzo ciekawy trend. Miejmy nadzieje, że kiedyś dotrze również do Polski.
źródło: www.italiafruit.net