Jak sprzedać małe jabłka?

Podczas Targów Fruit Logistica w Berlinie można było zaobserwować jabłka skierowane do najmłodszej grupy konsumentów. Takie owoce wyróżniają się przyciągającym opakowaniem, ale także zazwyczaj małym rozmiarem.

Mały kaliber a przyciąga

Na rynkach europejskich jak i światowych największym zainteresowaniem cieszą się owoce o rozmiarze 7,0-8,0. Na zarówno większe jak i mniejsze owoce znaczenie mniej jest zamówień ze strony odbiorców. Jednak by móc sprzedać jabłka poniżej 6,5 wiele marek czy grup producenckich stosuje specjalne kampanie promocyjne. Owoce te są skierowane przede wszystkim dla dzieci i młodzieży. Oprócz małego rozmiaru ważne jest odpowiednie opakowanie, które będzie przyciągać konsumentów.

Czytaj także: Dlaczego w Berlinie nikt nie mówił o jabłku przemysłowym? Fruit Logistica 2020 już za nami!

Wiele marek posiada swoje charakterystyczne opakowanie, które ma świadczyć o wysokiej jakości, ale także o pochodzeniu. Dzieci i młodzież są jednak specyficzną grupą konsumentów, która przede wszystkim kieruje się trendami, tym co zobaczy w reklamach oraz ciekawym opakowaniem – produkt docelowy ma mniejsze znaczenie niż cała „otoczka”. Stąd też coraz więcej opakowań o fantazyjnych kształtach – zwierząt, domków czy postaci z kreskówek. Wyprodukowanie takiego pudełka jest kosztowne, dlatego jego zastąpieniem może być ciekawy nadruk na zwykłym opakowaniu, zarówno kartonowym jak i na torebce foliowej.

W „mini” jabłkach specjalizuje się marka Rockit, która promuje małe owoce jako zdrową i wygodną przekąskę. Najbardziej znanymi opakowaniami, które są charakterystyczne dla tej marki to przezroczyste tuby, w których mieszczą się 3 jabłka. Jest to bardzo wygodne pudełko, które zapobiega pobrudzeniu owoców podczas transportu oraz zmniejsza ryzyko uszkodzeń mechanicznych.  Producent zapewnia, że owoce są czyste i można jest zjeść bez konieczności mycia, co jest dobrym rozwiązaniem podczas podróży lub jako przekąska dla dzieci. Jednak coraz większa liczba konsumentów troszczy się o środowisko, a plastikowe tuby nie są ekologicznym rozwiązaniem. Dodatkowo od 2021 r. w UE ma zostać wprowadzony w życie zakaz używania jednorazowych opakowań plastikowych. Naprzeciw tej potrzebie marka stworzyła także kartonowe wysuwane tuby. W nich mieszczą się 4 owoce, a dodatkowo na opakowaniu są zawarte informacje o prozdrowotności sprzedawanych jabłek. Oprócz tub w asortymencie znajdują się kartoniki otwierana od góry, gdzie mieści się większa liczba „miniowoców”. Marka Rockit swoje produkty sprzedaje zarówno w sieciach handlowych, jak i w małych sklepach oraz na stacjach benzynowych.

Zgodnie z tym trendem podążają również inne marki takie jak Isaaq®. Marka ta została stworzona przez włoskie Centrum Innowacji Odmianowych przy współpracy z firmą Kiku. Owoce te są znane z małych rozmiarów oraz interesujących opakowań. W asortymencie znajdują się zarówno papierowe tuby, małe pudełka na 2-3 owoce oraz foliowe opakowania znakowane firmowym logo. Odmiana Issaq® jest odporna na parcha, a jej owoce dobrze znoszą transport. Dojrzałość zbiorczą osiągają ok. 15 dni po ‘Gali’.

Nie tylko całe jabłka..

Coraz większą popularnością, szczególnie wśród dzieci i osób starszych cieszą się jabłka gotowe do spożycia. Pokrojone w plasterki są zdrową i szybką przekąską dla każdego. Coraz więcej firm posiada zapakowane krojone jabłka, które często wybierane są podczas podróży i są dostępne na wielu stancjach benzynowych. Wygodnym rozwiązaniem są także musy jabłkowe, które posiadają niezbędne witaminy  składniki pokarmowe znajdujące się świeżych owocach. Sprawdzają się szczególnie dla dzieci, które nie chcą jeść całych owoców.