Brytyjczycy z ironią komentują widok kartonowych owoców i warzyw w supermarketach. W ten sposób sieci radzą sobie z niedostatkiem artykułów spożywczych. Powód? Niedobór pracowników sezonowych, kierowców i opóźnienia w portach.
Niedobory świeżych produktów były na Wyspach tak duże, że w supermarketach było coraz więcej „pustych półek”. Aby rozwiązać problem, markety w Wielkiej Brytanii używają kartonów z nadrukowanymi owocami i warzywami, aby wizualnie ukryć luki w sprzedawanych artykułach.
Tesco zaczęło w swoich działach owocowo-warzywnych używać zdjęć szparagów, marchwi, pomarańczy i winogron, co stało się obiektem kpin i żartów w mediach społecznościowych. Klienci informują o dziesiątkach takich przypadków w największych miastach Anglii. Kolejna duża sieć, Sainsbury, użyła dwuwymiarowych butelek z płynem do prania oraz szkiców opakowań do wypełnienia półek.
Powodów takich praktyk jest co najmniej kilka. Po pierwsze ogromny niedobór pracowników sezonowych w Wielkiej Brytanii. Część plonów wybranych gatunków nie została zebrana na czas, co jest równoznaczne z ich zmarnowaniem. Brakuje również pracowników w przetwórstwie rolno-spożywczym co prowadzi do niższej dostępności wybranych produktów.
Brakuje również kierowców. Zatem transport nie jest wydajny, a dostawy opóźnione. Problemy są również w portach, gdzie operatorzy zmagają się ze wzrostem dostaw w okresie świątecznym, również prowadzą do niedoborów.
źródło: theguardian.com
zdjęcia: twitter.com